Znajomość języków obcych to jedna z bardziej liczących się umiejętności na rynku pracy. Polacy wiedząc, że jest to jeden z koniecznych warunków do zrobienia kariery zawodowej, coraz chętniej doskonalą swoje umiejętności i korzystają z kursów oferowanych przez szkoły językowe. Potwierdzają to statystyki wyszukiwarki lokalnej Panoramafirm.pl, która już w sierpniu br. odnotowała 75% wzrost zapytań o szkoły językowe i 108% wzrost tego zapytania w ciągu ostatnich trzech miesięcy. [1]
Zanim zdecydujemy się na odpowiedni kurs analizujemy oferty różnych placówek, a wyszukiwanie potrzebnych nam informacji rozpoczynamy od sprawdzenia ich w Internecie. Właściciele szkół zdają sobie z tego sprawę, dlatego coraz częściej decydują się na promocję w mediach cyfrowych. Tylko w wyszukiwarce lokalnej panoramafirm.pl jest ponad 8500 szkół z całej Polski, które reklamują swoje usługi. – mówi Magdalena Wypychowicz, Dyrektor ds. Strategii i Rozwoju Rynku, Eniro Polska. Najczęściej szukamy dobrej szkoły lub kursu, z bogatą ofertą, atrakcyjnymi cenami i zlokalizowaną w pobliżu miejsca pracy lub zamieszkania. Mobilna Panorama Firm pozwala na lokalizowanie na mapie m.in. szkół językowych, a także na bezpośrednie dotarcie do nich. – dodaje Magdalena Wypychowicz.
Minimum dwa języki obce, w tym biegła znajomość angielskiego – to standardowe wymagania pracodawców. Jak wynika z danych Pracuj.pl [2] w pierwszym półroczu br. w połowie ogłoszeń o pracę opublikowanych na portalu pojawił się wymóg znajomości języka obcego, w tym 47% angielskiego, 9% niemieckiego i 3% francuskiego. Ze względu na zwiększające się kontakty biznesowe między firmami polskimi a skandynawskimi rośnie także zapotrzebowanie na osoby władające szwedzkim, duńskim lub norweskim.
Chęć nauki języków obcych wśród Polaków wynika m.in. z rosnącej świadomość zarówno wśród pracodawców, jak i pracowników, że aby odnieść sukces, systematycznie muszą podnosić swoje kompetencje, w tym także umiejętności językowe. Wymogi rynku pracy sprawiły, że Polacy bardzo dobrze wypadają w rankingach znajomości języków obcych. W rankingu Education First, sprawdzającym znajomość języka angielskiego w firmach, Polska uplasowała się na 6. miejscu z 63 badanych państw na świecie, wyprzedzając m.in. Niemcy, Szwajcarię, Belgię, Austrię i Holandię.
Rozwój kariery zawodowej to nie jedyny powód dla którego Polacy chętnie uczą się języków obcych. Równie ważna jest możliwość swobodnej rozmowy podczas wyjazdów zagranicznych, a także obejrzenia filmu czy przeczytania książki w oryginale.
[1] źródło: Adobe SiteCatalyst, sierpień 2015 r.
[2] źródło: Informacja prasowa Pracuj.pl
[3] źródło: EF English Proficiency Index, 2014 r.
dostarczył infoWire.pl
Link do strony artykułu: https://wwwww.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/znajomosc-jezykow-obcych-wsrod-polakow-wymog-rynku-czy-nauka-dla-przyjemnosci